Een gezonde barbecue organiseren: drie tips

Als de temperaturen stijgen, krijgen veel mensen last van de barbecuekriebels. Barbecueën is niet alleen lekker, maar ook erg gezellig en een leuke manier om een warme zomeravond met vrienden, familieleden en/of collega’s door te brengen. Het enige nadeel van de vele barbecues die in de zomermaanden georganiseerd worden, is het feit dat de maaltijden van barbecues vaak vrij zwaar zijn. Wilt u een barbecue organiseren, maar vindt u het belangrijk dat de maaltijd niet te zwaar wordt en vooral zo gezond mogelijk blijft? Lees dan de drie tips in dit artikel om een gezonde barbecue te organiseren.

Tip 1: leg mager vlees en vis op de barbecue

Mager vlees is niet alleen gezond, maar ook erg lekker. Laat de zwaardere en wat vettere vleessoorten liggen in de supermarkt en neem een mager stukje vlees, zodat u na het eten van een enkel vleesgerecht niet helemaal vol zit. Geen liefhebber van mager vlees? Neem dan een stukje vis en geniet op deze manier van een lichte, lekkere en gezonde barbecue.

Tip 2: eet niet te veel brood

Een fout die veel mensen maken, is dat zij te veel brood eten voor de barbecue echt begonnen is. Een stukje brood met kruidenboter, brie of roomboter is erg lekker, maar te veel brood verpest de eetlust. Spreek met uzelf af om niet te veel brood te eten of koop simpelweg niet zo veel brood en u voorkomt dat u al helemaal vol zit voor de barbecue begint.

Tip 3: zorg voor groente en fruit

Vlees en vis spelen de hoofdrol bij een barbecue, maar groente en fruit mogen zeker ook niet ontbreken. Maak een heerlijke salade, zorg voor gezonde bijgerechten of neem een fruitsalade als dessert en uw barbecue is niet alleen lekker en uitgebreid, maar ook extra gezond.

Wilt u een gezonde barbecue organiseren zonder dat u zelf de hele avond achter de grill moet staan? Dan kunt u een barbecue organiseren met behulp van De Mobiele Kok. De Mobiele Kok maakt uw favoriete gerechten voor een uitgebreide, gezellige en gezonde barbecue.